
Els encarregats de tancar el Festival van ser Marco Mezquida & Celeste Alias el passat 8 de juliol, en un concert màgic i ple de llums i colors gràcies a les projeccions d’art en directe de Txema Rico. Un concert que posava punt i seguit a un festival de música i veu consolidat i que ha incrementat un 12% en la seva recaptació total d’enguany.
La IV edició del Festival Música i Veu s’ha celebrat del 28 de gener al 8 de Juliol a l’espai emblemàtic modernista del Fòrum Berger Balaguer de Vilafranca del Penedès. Durant aquests 6 mesos s’han realitzat 10 concerts tots ells d’un gran nivell, i amb un públic tant de la zona com de la resta de Catalunya.
El Festival, que ha apostat per aportar un sentit inclusiu pel territori, entregarà part de la recaptació de les entrades als Programes de suport d’emergència a l’alimentació infantil, desenvolupats per la Creu Roja de l’Alt Penedès.
MUSICiVEU ha conseguit aquest any incrementar en un 12% la seva recaptació total, aquest fet ha estat possible tant pel seu increment de públic com pels seus patrocinados: Obra Social La Caixa, Jané Ventura, Casanella Xocolaters, EMMS, l’agència de Vilafranca de Caser Seguros, Serra experiència immobiliària, SIRSA i SUN AIR ONE.
La consolidació del festival com un dels referents musicals del Penedès al llarg de la primera meitat de l’any, fa que s’estigui pensant en les novetats per la seva cinquena edició i que un any més es pugui unir solidaritat i cultura.
Aquest any el festival ha apostat per tenir propostes més variades arribant a un públic més heterogeni
Ja mirant cap al futur, pel que fa a nous reptes, el festival està mirant de trobar algun grup que hagi triumfat al oh happy day, així com algun cantautor de renom que pugui aportar un segell destacat dins el festival.
Aquest any s’ha pogut veure també una imatge renovada, que remarca la identitat del festival com a segell propi
El festival va néixer sota el paraigua de la Fundació Pinnae, on segueix vinculat, però era important crear un segell propi del festival que remarqués aquesta identitat tan particular. En la seva IV edició, s’ha estrenat una nova imatge, incloent-hi el nou logotip i la renovació del nom, remarcant la marca del Festival amb un posicionament i projecció de la seva particular identitat.
La idea pel logotip neix de la unió de diversos conceptes, un d’ells és el vincle del Festival amb el territori, la ciutat de Vilafranca del Penedès i la cultura, que es tradueix amb el conjunt de cercles que recorden a un gotim de raïm. El color verd és pel vincle amb la Fundació Pinnae i amb la incorporació dels altres colors i la nova tipografia, ofereix un aire de frescor i dinamisme a la imatge. El logotip també inclou el canvi de nom que passa a dir-se Festival MUSiCVEU, fent el joc de paraules amb les lletres majúscules.
Un festival amb segell únic i sentit inclusiu en la societat
Una altra de les senyes d’identitat del festival és l’aire benèfic que es va impulsar a partir de l’any 2017, destinant part de la recaptació de les entrades a projectes solidaris. Enguany, el 10% de la recaptació es destina a programes d’ajuda a l’alimentació infantil, portats a terme per la Creu Roja de l’Alt Penedès. A més en acabar cada concert, artistes i públic s’han pogut trobar en el meet&greet, una oportunitat única per conversar i conèixer els artistes que actuen en el Festival i alhora degustar una copa de cava de Jané Ventura i un tast de catànies de Chocolat Almonds by Casanella.